Dag 11 Tangelle, Hidden Garden

25 januari 2024 - Tangalle, Sri Lanka

Vanmorgen het lekkerste en meest uitgebreide ontbijt gehad tot nu.

IMG_20240125_084651

Mariette nog even geknuffeld met hond van het resort.

IMG_20240125_090018

Gisteravond contact met jong stel, die vlak bij ons in de buurt wonen: Veenendaal. Die gaven ons de tip, om de vissershaven in Tangelle te bezoeken en vervolgens naar de markt. 2 km lopen. Na ontbijt er naar toe. Kaartje gekocht, lopen we de haven op, blijkt de vissersvloot niet uitgevaren te zijn ivm Nationale feestdag. Ook markt in Tangelle was dicht. Deze feestdag hebben ze 1x per maand, als het volle maan is. Dan gaan de boeddhisten naar de tempel.

Thuis aangekomen nog even met jonge lui gesproken. Die hadden de avond ervoor tot diep in de nacht, onder begeleiding van een gids turtles gespot. Die komen in de nachtelijke uren op het strand om eieren te leggen. Ze legt binnen 20; minuten tijd ca 150 eieren, zo groot als pingpongballen. Vrouwtje zie je daarna niet meer terug. Eieren worden door warmte van het zand tijdens 2 maanden uitgebroed. Na ca 12 jaar komen ze als ze vruchtbaar zijn weer terug naar zelfde strand om eieren te leggen.

Verder genoten van zwembad en middagje strand. Nog een kokosnoot leeggedronken, die daar gewoon in de tuin groeien.

IMG_20240125_131407

Morgen trekken we al weer verder naar Udawalawe. Daar gaan we in het gelijknamige park op safari olifanten spotten.

We hebben het hier de afgelopen 2 dagen goed naar ons zin gehad: mooie stranden, perfect verblijf en lekker gevarieerd eten. Plek om terug te komen.

Het valt ons op dat er toch vrij veel mensen tuktuk huren, en zich op die wijze verplaatsen. Zijn aan het kijken of dat ook iets voor ons is.

IMG_20240125_130948

1. Inge:
    25 januari 2024
    Die hond wat liefff.
  2. Machteld:
    26 januari 2024
    Heerlijk zeg! Mooi he daar.. was echt onze favoriete plek :).

Je kan ook gewoon iemand laten rijden en instappen. Wij zijn van tangalle met de tuk tuk vanuit het binnenland gekomen. Leuke ervaring :). Veel plezier!

Jouw reactie