Dag 2 Lioni Holidays, Negombo

16 januari 2024 - Negombo, Sri Lanka

We verblijven 2 nachten in Lioni Holidays

IMG_20240116_192130IMG_20240116_143728IMG_20240116_124244IMG_20240116_103300

Villa, in Negombo paar honderd meter van het strand.  Klein paradijsje, zwembad en een tropische tuin. Eerste nacht perfect geslapen. Wel even wennen aan tijdsverschil: als je 22:00 op bed ligt, is dat Nederlandse tijd 17:30. Als je vervolgens 9:00 opstaat voor ontbijt, is dat midden in de nacht NL-tijd. Apart trouwens 4 1/2 uur tijdsverschil. Vanmorgen gewandeld, om de omgeving te verkennen. In de 2 uur dat we gewandeld hebben, zeker 10x door tuktuk chauffeur gevraagd of hij ons kon vervoeren. Valt ons op dat mensen vriendelijk en open zijn. Zo had ik gisteren een fles water gekocht, maar had alleen groot geld bij me. Winkelier vond het geen probleem om een dag later te betalen. Verder rustig aangedaan, gechilled bij zwembad en paar uurtjes langs strand gelegen. Strand ligt trouwens vol met plastic afval. Jammer. Vanavond onze eerste curry gegeten.  Hadden gevraagd niet te spicy, omdat het onze eerste dag was. Voor ons nog veels te heet. Morgen verder met de trein naar het zuiden (Bentota). Treinreis van 4 uur over 120 km. Vanmiddag wezen kijken op treinstation hier in de buurt. Blijkt dat er maar 2x per dag een trein die kant op vertrekt. Vlak voordat trein vertrekt gaat ticket balie open. Heb de trein waarmee we morgen reizen al even gezien. Alle ramen staan open, zonder airco waait dat lekker door.

1. Inge:
    Goede reis naar Bentota. 😘
  2. Machteld:
    16 januari 2024
    Haha die spice went vanzelf.. geen water drinken, met name suiker of melk als het te heftig is :).
  3. Machteld:
    16 januari 2024
    Went vanzelf dat pittige eten :). Geen water drinken als het te eet iets. Beter iets zoets of melkachtige producten. Ff doorheen bijten ;). Leuke is ook dat je er twee keer last van hebt. Haha.
  4. Machteld:
    16 januari 2024
    Hier dus mn derde reactie, zal jullie ff spammen, wij vonden de stranden bij negombo ook vuil. Vandaar dat we ook doorgetrokken zijn. Ervaring is dat stranden in het zuiden echt schoner zijn :).