Dag 3 trein naar Bentota

18 januari 2024 - Bentota, Sri Lanka

Er rijden vanaf Negombo (treinstation Kattuwa) een beperkt aantal treinen naar zuiden. We besloten op het laatst Colombo aan te doen voor paar uurtjes. Trein naar Colombo betrof alleen 3e klas. Wat een belevenis om gedurende 1 1/2 uur in de trein te zitten. Trein bleek niet alleen met open ramen maar ook met open deuren te rijden, voor koelte. Tijdens treinreis kwamen verschillende handelaren voorbij voor verkoop van o.a.: zakjes thee, mandarijnen, popcorn, loten. Ook een zanger, jongen op een fluit en een blinde man probeerden geld op te halen. Mooi om al die diverse mensen te zien. Viel ons op dat er weinig buitenlanders in trein waren. Aantal Sri Lankanen zaten ons aandachtig te bewonderen. Blanke mensen is toch nog bijzonder voor ze. Tussenstop in Colombo. We hadden local restaurant uitgezocht, 20 minuten wandelen door oude gedeelte. Alleen maar kraampjes op straat waar ze allerlei waren aanboden. Leek wel alsof we over zo'n buitenlandse markt liepen. In restaurant local gerecht genomen. Was druk, alleen mannen. Bestek kennen ze niet, eten wordt met de hand gegeten, net als bij onze kleinkinderen. Ook hier weer hele vriendelijk open mensen, met een glimlach op hun gezicht.

's middags verder naar Bentota, eindbestemming voor vandaag. Hadden upgrade gegaan van 3e naar 2e klas op advies van iemand die we op station spraken. Was net zo druk als in 3e klas. Volgende keer gaan we 1st klas reizen. Missen we wel de bijzondere ervaringen, maar hoeven dan tenminste niet te staan.

's middags nog even naar strand. Wat een verschil met strand in Negombo. Schoon, idyllisch, zacht zand en wat een lekker water.

Eind van dag onder genot van local Tiger bier in Loft genoten van zonondergang. We zijn op ontdekkingsreis. We doen in korte tijd zoveel ervaringen op, die nauwelijks te beschrijven zijn. Woorden schieten te kort.

IMG_20240117_095929

IMG_20240117_170627

IMG_20240117_174117

IMG_20240117_174248

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade