Dag 21 in ons hotel Tishan

4 februari 2024 - Polonnaruwa, Sri Lanka

Lekker hele dag bij zwembad. Voorbereidingen getroffen voor ons bezoek morgen aan de oude stad Polonnaruwa en de reis met de trein dinsdag naar de westkant. Daar zitten we een week aan het strand in 2 verschillende resorts, voordat we volgende week dinsdag weer terugvliegen.

's middags onze gebruikelijke lunch: 8 kleine bananen en 2 mango's. Dat doen we al vanaf het moment dat we hier verblijven. Gezond, vers en smakelijk fruit. Wordt overal langs de weg aangeboden.

' s avonds naar restaurant op 1 1/2 km lopen van ons hotel. Van recensies op Google en van onze Tilburgse vrienden begrepen we dat die een voortreffelijke rijst met curry serveren als lopend buffet.

Voortreffelijk is nog voorzichtig uitgedrukt. Op locatie aangekomen bleken wij met een andere koppel de enige gasten te zijn. Zij zijn met name gericht op lunch. Vandaag hadden ze 2 bussen met toeristen gehad voor de lunch. Dat is eerder normaal dan uitzondering.

In no time stonden er ca 20 bakjes met curries op tafel. Een van de beste rijst met curries die we tot nu toe gehad hebben. Ook hier wordt met hout gekookt.

IMG_20240204_185017IMG_20240204_192521IMG_20240204_193003

Als bord wordt Lotusblad gebruikt.

IMG_20240204_193253

Vervolgens werden er als dessert nog eens 10 bakjes met allerlei lekkernijen op tafel gezet.

Het was allemaal bijzonder smaakvol en overvloedig.

Toen we weggingen, kregen we nog een zakje met lekkernijen mee, voor bij de thee van morgenochtend. Ze wilden ons met de tuktuk terugbrengen. Service van het restaurant. We lopen echter liever de 1 1/2 km terug. Omdat het eerste stuk donker was, reed de zoon van de eigenaar achter ons aan, om ons bij te lichten. Wat een service.

We voegen dit toe aan één van de bijzondere ervaringen in Sri Lanka.

1. Machteld:
    5 februari 2024
    Leuk om alles te lezen. Mooie nieuwe herinneringen. Nu straks lekker nog ff relaxen aan het strand.

Jouw reactie