Dag 8 Walgama

22 januari 2024 - Matara, Sri Lanka

Vanmorgen na het laatste ontbijt in dit mooie resort, naar receptie om af te rekenen. Was een Israelier voor me die net met zijn gezin aangekomen was. In een kort gesprekje gaf hij aan dat hij Israël ontvlucht was voor 10 dagen. Toen hij aan zijn kinderen vroeg hoe gaan we de problemen in dit land oplossen, zeiden ze dat ze 10 dagen wilden surfen. Ik vertelde dat er in Nederland voor een tegenstanders zijn, en ieder met overtuigende argumenten. Hij zei dat het zeker honderd jaar duurt voordat dit opgelost is. Ik refereerde naar tweede wereld oorlog. Heeft ook decennia gekost voordat we weer vrede in Europa hadden.

IMG_20240122_094829

Op naar de bus. We hadden alle ruimte voor onze reis naar Walgama van 2 uur, met tussenstop in Galle.

IMG_20240122_110756IMG_20240122_112906IMG_20240122_112910IMG_20240122_113953

Oude Nederlandse vesting uit VOC tijd, met veel koloniale huizen. Was vandaag erg warm, m.n. als je ca 3 km met volle bepakking loopt.  Beetje rondgelopen, potje thee gedronken, en weer terug naar het busstation, waar we inmiddels gewend zijn aan de chaos. Hadden al snel de juiste bus te pakken, naar onze bestemming van vandaag. Buschauffeurs rijden trouwens als malloten. Heb op deze blog daarvan een filmpje geplaatst. Wij zijn blij dat we niet aan het verkeer deelnemen.
Voordat ik kon zeggen dat hij moest stoppen, reed hij de halte voorbij. Zette ons bij de volgende halte eruit, dat betekende teruglopen.
Weer een mooie kamer, deze keer met uitzicht op zee.

IMG_20240122_182758IMG_20240122_183219

Vanavond bij local aan strand gegeten. Was top! Diverse locale gerechten genomen. Omdat hij geen vergunning had om alcohol te verkopen, sprong hij telkens op zijn scooter om bij hem thuis een biertje te halen. De eigenaar bleek goed Nederlands te spreken. Woont half jaar in Nl en andere helft in Sri Lanka. Ook hij hield zich aan de sri lankaanse traditie, en bood aan dat zijn broer morgen met zijn tuktuk ons een tempel wil laten zien.

Zijn restaurants waar je schoenen moet uitdoen (zie foto). Wel grappig.

Was weer een mooie dag.

1. Erik:
    23 januari 2024
    En ze rijden links natuurlijk, oude Engelse gewoonte.
  2. Fred Bijker:
    23 januari 2024
    Maakt voor die buschauffeurs niet uit,😉