Dag 9 Stranddag Walgama

23 januari 2024 - Matara, Sri Lanka

IMG_20240123_093053IMG_20240123_105935

Niet echt veel bijzonderheden te melden.

IMG_20240123_095517

Vanmorgen buiten hotel breakfast gelegenheid gezocht bij Italiaanse. Voor het eerst geen standaard ontbijt, met echte Italiaanse koffie. Zij vertelde dat er na de corona niet meer aan apparatuur te komen is. Ze heeft espresso apparaat uit Italie laten overkomen. Ook deze vrouw blijft 9 maanden in Sri Lanka, en 3 maanden in Italie. Zijn meer Europeanen die dit doen.

Strand bedje gehuurd, gesnorkeld. We liggen op een turtelstrand, dwz dat er eieren in het zand zijn gelegd. Ter bescherming hebben ze daar een constructie omheen gebouwd. 2 nesten, bij eerste nest bordje met 122 eieren met datum eind februari dat ze uitkomen, bij het andere 144 eieren met zelfde uitkom datum. Ik vroeg aan fe beheerder van die strandtent of hij alle eieren geteld had. Dat kon ie niet bevestigend beantwoorden.

IMG_20240123_194224IMG_20240123_185017

Vanavond bij een local gegeten. Gezin die bij hun huis overkapping gebouwd heeft met 4 tafels. Man zat vol trots te vertellen hoe hij dit gedaan heeft. Eenvoudige kaart, maar verrukkelijke curries. Ook hij heeft geen tapvergunning. Dan maar een gingerbeer. Gingerbeer past perfect bij curries. Tijd voor verandering.

Het is een blijft warm. Overdag boven 30 graden. 's avonds koelt het af naar 25: graden. We zijn blij met airco op kamer.

Morgen naar volgende locatie in Tangelle. Laatste plek aan strand. Daarna gaan we het binnenland in.

1. Inge:
    23 januari 2024
    Ziet er weer heerlijk uit allemaal.
  2. Machteld:
    23 januari 2024
    Leuk zeg! Wij hebben daar gesurft:).
    Ben benieuwd hoe jullie het binnenland ervaren als jullie dit al warm vinden. Tot aan Kandy is het redelijk koel maar daarboven lekker warm ;). Eerst nog genieten in tangalle. Het is ook leuk om lekker de tuktuk te pakken! Leuk dat we zo met jullie mee kunnen genieten. Hele belevenis :)