Dag 16 rustdag Grove Kandy

1 februari 2024 - Kandy, Sri Lanka

Weer lekker ontbijt, dit keer voor het eerst in Sri Lanka wentelteefjes.

IMG_20240130_092003

Lekker bij zwembad verbleven en genoten van mooie uitzicht en gastvrijheid van Piyal (we noemen elkaar inmiddels bij de voornaam) en zijn vrouw.

Piyal vroeg 's middags of wij ' s avond een uitgebreide curry met rijst wilden eten. Wij gaven aan dat wel lekker te vinden. Om 19:00 naar eetkamer. Even later kwam Piyal melden dat het nog een kwartiertje kon duren voordat het eten klaar was. Even later werden we naar beneden geroepen. Tot onze verbazing stond in hun eigen eetkamer er rijst met curry gerechten met 4 borden. Piyal en zijn vrouw hadden ons uitgenodigd om met hen te eten. De rijst met curry had zij speciaal voor ons klaar gemaakt.

IMG-20240130-WA0007

Vervolgens schepte zij voor een ieder van ons het eten op.

Onder genot van het lekkere eten, hebben we allerlei verhalen uitgewisseld. Ze waren van onze leeftijd. Zij had bij bank gewerkt, hij bij Emirates 30 jaar op locatie Dubai, terwijl zijn gezin in Sri Lanka woonde.

1 van hun 2 zonen werkt ook in Dubai als engineer. Het gaat slecht met Sri Lanka. Veel jonge mensen gaan naar het buitenland, omdat er voor hen hier geen toekomst is.

Deze mensen zijn welgesteld. Naast dit huis, hebben ze ook nog een huis in Colombo. Ze verhuren kamers niet alleen voor het geld, maar m.n. om andere mensen te leren kennen, en iets voor ze te betekenen.

De volgende dag ging hij met zijn vrouw naar Colombo. Mariette had al eerder aan hem gevraagd of hij een adres wist waar je juwelen kunt kopen. Via zijn broer in Colombo, die daar een juweliers zaak heeft, heeft hij contact gelegd met een juwelier in Kandy. Vervolgens bood hij aan ons de volgende morgen naar die juwelier toe te brengen.

Zal jullie de details van deze bijzondere avond verder besparen.

Hij had trouwens nog 1 wetenswaardigheid over thee. De beste thee komt van de hoger gelegen gebieden, zoals Nuwaraeliya. Misschien gaan we wel thee importeren uit Sri Lanka. We weten er inmiddels veel van. Piyal wil ons daarbij wel helpen.

Toen wij naar onze kamer gingen zei hij dat hij er een paar vrienden bij had gekregen.

1. Hermy versluis:
    1 februari 2024
    Wat een bijzondere mensen ontmoeten jullie, leuk hoor!
  2. Machteld:
    1 februari 2024
    Mooie plek zeg :). Even op en neer naar colombo dus. Benieuwd naar jullie aanwinst.
  3. Fred Bijker:
    1 februari 2024
    Juwelier was in Kandy. Geslepen Srilankaanse Rozenkwarts steen.

Jouw reactie