Dag 4 Strand Bentato

18 januari 2024 - Bentota, Sri Lanka

Goed geslapen. Fijn airco op de kamer. Voortreffelijk ontbijt, met pancakes met kokosnoot en karamel. Specialiteit hier. Leuk contact met eigenaar. Ook weer zo vriendelijk en open.

Na ontbijt geinformeerd bij ticket office of we morgen eerste klas kunnen reizen. Werd door beamte in zijn kantoor ontvangen. Kreeg een stoel aangeboden, en begon me uitgebreid te vertellen wat de mogelijkheden waren. Waar kom je dat in Nederland nog tegen. Had het gevoel dat ik een paar decennia terug ging in de tijd. Zal details van zijn verhaal besparen, maar het kwam er op neer dat er maar 2 treinen per dag eerste klas hebben, eind van de dag, en dat als ik een eerste klas ticket wilde hebben ik terug moest naar eerst volgende station, omdat hij niet de apparatuur heeft om deze eerste klas tickets te printen.

Naar het strand. Werden meteen benaderd of we 2 strandstoelen met parasol wilden huren. Hij vroeg 4000 roepies (€12). Onderhandelen over prijs kregen we het voor 2000 roepies. Toen we eenmaal lagen, zag ik dat de buren 1000 roepies moesten betalen. Zo gaat dat hier.

Lekkere rustdag zo. Gegeten bij Sri Lankaanse restaurant, deze keer geen curry. Rugtassen gepakt, morgen trekken we met de trein 50 km verder naar het zuiden. Zitten daar 3 dagen in lux resort, met zwembad, aan het strand. Foto's komen nog.

1. Machteld:
    19 januari 2024
    Benieuwd waar jullie nu naar toe gaan?
    Verhalen klinken herkenbaar. Uiteindelijk gaat het erom wat je het waard vindt en dat betaal je :). Lekker genieten!